CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Thursday, December 24, 2009

kongsi-kongsi...

"in current state of losing control" alhamdulillah, mujurlah ada juga seseorang yang boleh jadi pendengar, walaupun tidak semua masalah dikongsi, tapi okaylah beransur pulih sedikit demi sedikit kekacauan dalam diri.

Biasala, bumi mana tak ditimpa hujan, manusia mana yang tak diuji, tapi hadapilah semua itu dengan penuh kesabaran, yakinlah setiap apa yang berlaku secara pastinya ada sebabnya.Lumrah manusia mukmin, tidak beriman lagi seseorang itu selagi mana dia tidak diuji. Bersabarlah..

Menulis kerana ingin berkongsi, kekalutan yang sering berlaku di akhir ini, masih diragui puncanya, tetapi apa yang pasti perkara asas sebagai seorang muslim harus diambil kira juga,siapa tahu mungkin diri ini halai balai dalam melakukan ibadah kepadNya. Semoga Allah, menaungi diri dan sahabat semua dengan rahmatNya.

Gagah diri ini untuk menempuh segala dugaan itu dengan sendiri, tapi itu hanyalah suatu tanggapan sombong lagi bodoh. Tidak terdaya juga di pertengahan,mungkin rebah dan terus akur, kalau punyai teman di sisi, paling kurang rebah sudah pasti ada yang tolong memapah. Fikir-fikirkanlah sebagai buah tangan igatan untuk diri dan semua.

No comments: