CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Monday, June 28, 2010

....point zero....

Menahan marah, membuang segala perasaan benci, sangat menuntut kesabaran yang tinggi. Kepada mereka yang berjaya maka ganjaran pahala yang besar menanti mereka. Tapi apalah yang masih bisa berlaku, tetap kalah juga dengan kerasukan api amarah. Beristighfarlah wahai diri, supaya menjadi pengubat hati, ingatilah mati, harapannya semua masalah akan pergi.

Meluang masa seketika,menaip sesuatu di blog ini hari, sedikit sebanyak membantu mengurangkan gundah-gulana yang sedang meronta di dalam jiwa. Begitu banyak persoalan bodoh, sekarang ini sedang bermain-main difikiran. Semakin hari semakin kusut. Bilakah semua ini bakal terjawap? Harapan dihati semua ini akan hilang nanti.

Kelebihan kita seorang muslim, andaikata punyai masalah sebesar gunung pun, Allah tetap bersama mendengar tidak pernah lupa akan rintihan hati seorang hamba. Tetapi yang sering berlaku hamba sering lupakan siapakah yang Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Sabarlah hati jangankau sesekali lupa untuk selalu mendekatkan diri denganNya.

Payung rahmat dariMu, cukup banyak membantu. Semoga Allah membantuku, dalam menempuh perjalanan hidup yang penuh liku. Amin Ya Rabb.


No comments: