CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Thursday, July 8, 2010

The Faculty of Time and Management.

Today, this is the day..
the day for my result will be announce..
but unfortunately once again it being DELAY again..
this is not the 1st time, but it was for many time..
once again, speechless..
endless praying, hope everything will be fine..

Aku tersentak dan berfikir panjang, tiada gunanya aku memaki hamun seribu jenis makian, cacian bercampur baur, perasaan marah mengkeji semua semakin menjadi-jadi.
Nafas panjang, ditarik dalam-dalam, sabar..sabar, mungkin sesuatu yang lebih baik menanti, semoga Allah melapangkan dadaku.
Keputusan peperikasaan akhir tahun, ditunda lagi tarikh pengungumannya, seperti biasa tidak esok, lusa tidakpun minggu depan. Rasanya selepas ini, tidak bulan depan, mungkin tahun depan.
Aku bersabar....

Fakulti Masa dan Pengurusan,
aku rasa ini sesuatu yang perlu, ini sesuatu yang penting.
Semua orang perlu graduasi dari fakulti ini, bukan hanya graduasi tapi juga mengamal sepenuhnya ilmu dari fakulti ini.
Ini penting, ini kehidupan, ini kunci kejayaan.
Bukan aku omong kosong, kembali kita rujuk kitab utama Al-Quran.

Demi masa!
Sesungguhnya manusia dalam kerugian,
Kecuali orang-orang yang percaya, dan membuat kerja-kerja kebaikan,
dan saling berwasiat pada yang benar, dan saling berwasiat untuk bersabar.
(103:1-3)


Harapanku, aku juga mampu graduasi dari fakulti ini, menjadi salah seorang yang mampu menjaga MASA dengan baik. semoga kamu juga begitu.

2 comments:

Anonymous said...

wah tengah tunggu result....mesti nervous kan..tambah2x kena delay plak..lg la....

Fahmi Ali Jr. said...

itulah, tapi ber-Delay je kejenye...
dh makin lemah jantung niu\..
hoho~ ^^