CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Thursday, January 5, 2012

2011 - 2012

Betapa aku rindukan untuk menulis sesuatu di laman dilemma ini, ibarat rindunya anak kucing yang sesat berminggu-minggu dari ibunya dek kerana leka bermain dan diculik dibawa pergi ke suatu tempat yang asing. Ada kaitan? Harapnya ada.

Provokasi, ujian serta berbagai lagi rintangan hidup yang hadir dalam proses mendewasakan diri ini telah menggagalkan pelan untuk aku mencoret sesuatu di dalam laman ini.

2011 berlalu pergi kenangan indah bersemadi bersama saat-saat yang telah meninggalkan jauh dan tak akan kembali. Percayalah! tak akan kembali. Jutaan memento suka duka yang telah dilalui dan terjadi akan terus bersemadi didalam neuron otak begitu juga di dalam benak hati. Yang baik dijadikan teladan yang buruk pandai-pandailah buat sempadan.

Kelibat aku di 2011 cukup mendewasakan, bermonolog sendirian menjadi menu utama kehidupan Membicarakan konsep ikhlas, membicarakan tentang rangkap ayat inggeris "Life is about giving" dan juga membicarakan rankap ayat inggeris yang kedua " Live life like a king".

Dimana aku sebenarnya. di dalam sebuah kotak, bermain di sempadan selamat atau dalam kancah keserabutan memucak, cubaterus mendayung melawan arus? sebenarnya dimana aku? Hanya Allah yang tahu.

"When Allah is the only for you to live, so there is no reason for you to stop"

Simpan kata ini untuk menilai syukur aku akan konsep hamba.

2011, begitu cukup mendewasakan. tentang gaya, tentang kepuasan, tentang bahagia, tentang kekeluargaan, tentang percintaan, tentang keperibadian, tentang ,tentang dan terus tentang, tentang.....



Jauh, banyak, ribuan, tersemat di ingatan. Yang pasti PENGAJARAN!

2012, Gagah keluar dari kotak, mencari nafas baru. membina legasi baru. lupakan yang lama, lenyapkan yang pilu. Syahdu.. Semuanya baru, agar lebih baik dari yang dulu. Pimpinlah hambaMu ini dengan segala hidayahMu.

Kekuatan, kecekalan, ketabahan...


*11.11.11 umurku 22... 12.11.11 perginya datuk kesayangan bertemu Ilahi. Semoga Rahmat Allah sentiasa bersamanya.

2 comments:

adibahrisha said...

2011, begitu cukup mendewasakan. tentang gaya, tentang kepuasan, tentang bahagia, tentang kekeluargaan, tentang percintaan, tentang keperibadian, tentang ,tentang dan terus tentang, tentang.....

tentang apa lagi?
teruskan lah berkarya.

Fahmi Ali Jr. said...

lama sudah menggantung pena..
melengung tak berlagu..
tapi sungguh..
hati sangat rindu..