CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Friday, November 8, 2013

Ingatkan.

Jauh, semakin jauh aku hanyut di bawa mimpi, Kadang daku tersenyum geli hati, Kadang juga bermurung susah hati, Jauh, jauh aku menyelusuri kisah lama yang sudah aman bersemadi,
Ingatkan aku, sebelum aku jauh lagi, Ingatkan aku supaya tidak terjatuh lagi, Ingatkan aku pada satu inderaloka yang abadi, Ingatkan aku pada sesuatu yang Hakiki,
Oh hati yang kadang lalai dengan dongeng duniawi, Lentoknya jiwa dek kerana asyik dengan lakonan tiada henti, Hingga terlupa hakikat aku hamba pada Ilahi, Tenggelam,lemas dalam arus yang dasarnya sudah mati..
Tolong, tolong ingatkan aku pada dia yang Abadi, Tolong, tolong ingatkan aku tentang janjiNya yang pasti, Jujurnya hati ini ingin kembali, Pada fitrahnya dengan hati yang bersih dan suci.