CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Monday, February 25, 2008

sujudku padaMu

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
sujudku padaMu Allah. Tuhan kepada sekalian alam yang telah mewujudkan seluruh alam dunia. Aku bersyukur padaMu kerana diberi lagi peluang untuk melakukan ibadah dan juga menjalani kehidupan sebagai seorang insan.
Diriku hanya seorang insan yang lemah tidak mampu untuk lari dari melakukan sebarang kesalahan mahupun yang tersembunyi di dalam sanubari hati kecil.Tapi apa yang kutahu selagi mana pintu taubatMu masih lagi terbuka selagi itu aku masih mencuba mencari kemaafan dariMu. Aku sedar semakin jauh perjalan hidupku semakin banyak dosa dan kesilapan yang telah diriku lakukan. SuruhanMu ku ingkar, laranganMu ku turuti. Aku semakin alpa dengan kilauan nafsu dunia, ditambah pula dorongan bisikan syaitan yang tidak pernah henti kadang-kadang ku tersungkur tertewas kalah pada godaan hawa nafsu dan syaitan. Tetapi kadang-kadang ku bersyukur kerana dapat mengalahkan hasutan yang tidak pernah padam.
Diriku tetap insan yang lemah, tidak boleh lari dari kesilapan tapi aku sedar dan yakin bahawaMU tuhanku Ya Allah Maha Pengampun dan Maha Penyanyang. Aku akan cuba bangkit dari lembah kesilapan yang lalu, membersihkan kembali hati ini, dan cuba kembali ke padaMu.
Ya Allah ku harapkan mendapat petunjuk dan hidayah dariMu bagi menempuh dugaan dunia yang senantiasa mencuba mengahyutkan diri ini.

1 comment:

~justpartoftools~ said...

salam...
lalu jap...
nice blog nta!