CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Saturday, October 10, 2009

saya,aku,masih sama...

aku tersenyum dan terus tersenyum, tapi siapa tahu, adakah senyuman itu palsu atau tidak, hanya DIA dan aku yang tahu tentang senyuman itu.Ukiran senyuman itu manis terpahat di wajahku, pamerkan dengan indah menjadi topeng bagi hati gundah,tapi itu suatu cara bagi elakkan dari terus punah..

Biasala, sudah menjadi adat manusia,sudut luaran menjadi ukuran,"first impression" orang selalu perkatakan, mungkin bukan salah mereka atau juga itu mungkin salah kita, mari sama kita betulkan.

Gaya selekeh, ibarat tidak berpelajran menjadi pertikaian,itu tak kena, ini tak kena, semua jadi sebutan. Persoalan sudah punya jawapan masih diulang, mungkin masih mencari kepastian.

kamu ni, kamu betulkah.., saya masih ragu-ragula, eh kenapa? mengapa, semua persoalan dilontar mempertikaikan, biasala manusia..selagi mampu bertanya, tanya saja, mencari kepastian walaupun ianya sudah pasti.

masih seperti biasa, ala koboi takmandi selekeh masih menjadi gaya, itu tersendiri itu asli, selesaku tapi bukan selesamu, masih itu salahku? akur saja, biasala dunia ini mana ada yang sempurna, tapi paling kurang kena tahu...

perjalanan ku jauh di hadapan biar saja menjadi pengajaran, bagus juga sebagai kajian untuk ku bekalkan sebagai pedoman.

No comments: