CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Monday, March 28, 2011

blur.

Sudah dekat seminggu aku berada di bumi Mesir, masih segar di ingatan aku, akan pesan mak ayah, " buatlah sehabis baik, apa-apa pun, kita terima dengan hati yang redha."
Allah saja yang tahu, betapa lapangnya dada dengan nasihat sebegitu. Tapi itu la,pergi sana,kali ini berkobar-kobar mungkin hanya dapat dilihat dari luaran sahaja, dalaman siapa yang tahu. Porak -peranda, gundah-gulana, jiwa semakin serabut. Bukan memberontak,tapi bagaikan dahagakan sesuatu dan aku masih lagi buntu.

Seperti pagi-pagi yang lain, bangun seawal mungkin kemudian, rutinnya seperti biasa, termenung panjang. Apa sudah nak jadi dengan diri, bermonolog sendirian,setiap hari. Semuanya bagai tidak menjadi. Sangat-sangat memohon petunjuk dari Ilahi, agar bebas dari bebanan dan perasaan yang tidak dikenalpasti.

Semuanya ibarat kosong, tidak terburu-buru, tidak bermotif, dan juga tidak bersifat malas. Yang ada hanyalah KOSONG. 0..0..0..0

mendatar, senyap dan juga tidak aktif. ini bukan aku. semua ini palsu. tapi kenapa begini masih tidak tahu!


Untuk pemilik jiwaku,
Allah yang satu,
Maha mengetahui dan Maha Pengasihani,
Andai wujud dosa lampauku yang membebani aku di ini hari,
ampunkan aku,
semoga mendapat hidayah dan rahmah dariMu,
dalam menyelusuri ranjau dunia penuh liku,
mengaharap redha dari-Mu..

2 comments:

Kadok said...

buatlah skema jawapan bro.bole menyumbang pada rakan rakan;p

Fahmi Ali Jr. said...

Skema Jawapan, as usual bro.
same thing we do every year. insyaAllah, doakan aku sehat. boleh siapkan secepat mungkin.