CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Saturday, January 2, 2010

si bayi yang comel...

Hari ini agak lapang, sudah punyai visa diperoleh hasil menunggu 4 jam di pejabat visa. sudah itu dikatakan lumrah hidup, belajar di bumi asing, tetapi itu juga pengajaran terbaik sebagai bekal untuk kutempuhi usia di depan, itupun kalau masih berbekal usia.

Dalam, diam sedang berehat menghela nafas panjang, tersenyum aku seketika..teringatkan kata-kata seorang sahabatku, "kesabaran itu indah, maka banyakkan bersabar..." kata-kata yang ringkas tapi penuh dengan pengajaran, terima kasih wahai sahabatku!..

dalam 4 jam, menunggu di pejabat visa, mataku tidak lepas dari memandang bayi-bayi comel yang didukung oleh ibu-bapa mereka (ustaz-ustazah yang membina rumah tangga mereka di sini). waa! seungguh comel sekali, sangat menarik minat, leka aku dibuatnya.

Tak,teh..Tak,teh..cuba berjalan dengan tangan kiri dipegangnya botol susu. lapar terus menghisap botol, bangun jatuh mereka bangun sendiri..tapi tidak sempat jatuh,ada saja tangan yang datang menyambut. suka melihat gelagat comel mereka.

Teringat zaman, kekanak dahulu, kalau dengar umi dan ayah bercerita tentangku dikala zaman kecil dahulu, tidak habis tersenyum dari A sampai la Z, mana tidaknya memang aku seorang yang nakal. Tapi, semua itu hanyalah kenangan...tidak bisa lagi untuk diputarkan masa itu sekali lagi.

Apa yang tinggal, masa depan nanti, dapatkah aku, mengecapi suasana keluarga bahagia itu sendiri kelak, isteri yang solehah dan anak-anak yang soleh...insyaAllah.." endless pray" tanam dalam diriku.

Thanks umi dan ayah and my whole family around me, tanpa kamu semua, xmungkin jari jemari ini mampu menaip perihal ini...

No comments: