CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Tuesday, March 25, 2008

"aku dan allergic"

aku dan allergic
aduh sakit,stress aku kene allergic,
kulit sensitif biasela fahmi...,
yang penting sabar tuh,
aku terfikir sejenak...

kenapa aku allergic,
apa itu allergic, kuman atau penyakit..
bingung aku,pening aku..
mungkin sumpahan,sapa tahu...
sekali lagi aku berfikir sejenak..

kulit ku merah-merah,bengkak bagai digigit aedes,
aku kian risau, aku makin pasrah..
allergic kenapa pilih aku,
aku sudah semakin tertekan,
tetapi kenapa pilih aku, terfikir aku sejenak..

aku ada ubat,aku ada penawarnya..
tapi mereka hanya melegakan,bukan menghilangkannya,
aku mahu allergic itu hilang..tolong,tolong,
kepada siapa aku melolong,meminta tolong,
terduduk aku berfikir sejenak..

semuanya datang dari Allah,
ingat kembali,mungkin itu satu ujian,
ujian yang mendekatkan kamu dengan Maha Pencipta,
kau buka tidak tahu hanya Allah mampu menghilangkannya..
Allah ciptakanmu Allah juga yang ciptakan allergicmu..

aku,bersujud dan berdoa,
agar aku tidak leka,tidak lalai,tidak alpa..
dengan kenikmatan dunia,
aku sedar setiap yang berlaku ade sebabnya..
aku rebah dan sujud kepada Allah..

No comments: