CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Sunday, March 16, 2008

"Dilemma Melayu"

Dilemma Melayu,
aku melayu ultra,
aku bercakap dan menulis kerana aku melayu,
aku sayangakan bangsaku,
tapi bangsaku kian rapuh dimamah nafsu,
aku kian sayu,

Dilemma Melayu,
aku melayu ultra,
cintakan bangsa kerana keturunanku melayu,
tapi bangsaku makin jauh,
bukan jauh kehadapan tapi jauh ke belakang,
aku kian malu dan kian sayu,

Dilemma Melayu,
aku melayu ultra,
dimanakah silapnya melayu,
diamana salahnya melayu,
sukar aku menjelaskan,
aku terdiam seperti kayu,


Dilemma Melayu,
aku melayu ultra,
bukan melayu takbersatu,
tetapi wujud pemimpin mati kutu,
memimpin tanpa hala tuju,
aku anak muda kian tersedu,

Dilemma Melayu,
aku melayu ultra,
berkata-kata atas paksi yang nyata,
sebenarnya melayu perlu bersatu,
membangun atas nama ISLAM agama yang satu,
tiada dua, tiada tiga, tetapi ISLAM yang satu,
aku ISLAM dan aku melayu,

jangan lena lagi anak bangsaku,
berpeganglah pada ISLAM agama mu yang satu,
bangkitlah dengan bangga membawa misi yang satu,
tetapkanlah IMAN dan ISLAM di dadamu,
ayuh teguh dan maju,

jauhilah semua ideologi perosak wahai bangsaku,
bergerak pada paksi yang satu,
iaitu ISLAM yang satu,
ayuh kita maju,

:dilemma Melayu:
fahmi.

No comments: