CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Mari Menabung. Sila Tekan

Thursday, May 8, 2008

"mengembara sungguh indah kalau kita amatinya dengan baik.....'

Pertengahan bulan 4 sahabatku,di taman kempas saudara Alif telah mengajakku untuk bersama ke Kuala Lumpur.Berat sungguh hati nih nk ke sana sebab duit pun xberapa mengizinkan,tetapi sebab nak berjalan juga amik angin luar pergi la juga.Jadi aku pun pergilah mengutip sisa-sisa wang dalam simpanan almari aku, manala tahu jumpa Rm100 ke.Tapi rezeki hanya jumpa mencukupi Rm40.Hurm,ingin meminta pada ibu bapaku,rasa beratla pulak sebab bukan penting sangat pun ke KL nih.Jadi insan yg bernama Fahmi ni pun bertolak la ke kuala Lumpur dengan berbekalkan Rm40.
Malam itu kami bergerak ke KL dengan menumpang Umair,hehe leh saving skit budget. Ingatkan umair leh la buat kan teman berbual time driving.Tapi aku yg tido awal skali 'on the way' ke sana. sedar-sedar dah sampai sentul.Di kL kami menumpang di rumah Umair di Sentul. Di sana kami tinggal untuk 2hari. Fuiyoo mmg best,sbb pada satu malam tuh sempat ikut satu ceramah khas "Black 14" di kg.baru. cayalah..
kemudian pergi pula menumpang di bangi.rumah Omar..hehe rumah bujang. tak terplan langsung dalam budget rm40 nk ke Port.Dickson tapi sebabkan alif nih baik hati dia telah memberi sedikit wang belanja kepadaku. Huish mmg besh ade pengalaman di P.dickson.Teringat aku masa kat kisas dulu. slalu lepak dengan hakim Jaafar, dan kata"akim kalau aku ada masa nnti aku pergi lepak rumah ko kat teluk kemang. hehe tapi sampai sekarang tak pernah ke sana lagi. Hakim doakan aku dipermudahkan ke sana kelak.
selepas seminggu di sana aku pun pulang ke kedah akhirnya...beshla pegi ke Kl hanya dengan rm40. memang 'koboi' abis......

No comments: